چگونه از موانع موجود در رابطه عبور کنیم؟

چگونه از موانع موجود در رابطه عبور کنیم؟

 

مشاوره ازدواج همواره تنها راه حل درمان مشکلات و آسیب های یک ازدواج نیست، اما در برخی موارد حضور و انجام آن ضروری و لازم است. چرا که علی رغم بیشتر مشکلات موجود در یک ازدواج یا رابطه که خود افراد می توانند آن را حل و فصل کنند، بعضی از مسائل برای حل شدن به کمک حرفه ای نیاز دارند. اگر می خواهید در مور د ازدواجتان بیشتر اطلاعات کسب کنید، با ما همراه باشید.

مشاوره ازدواج
مشاوره ازدواج

ازدواجتان کی به کمک نیاز دارد؟

هر زوجی در ازدواجشان مشکلاتی را تجربه می کنند. مهم نیست که چند وقت است که با هم ازدواج کرده اید – چه یک سال چه چهل ساله – مطمئناً با مشکلاتی مواجه شده یا خواهید شد. مشکلات زناشویی می توانند بسیار شدید و دردناک باشند، و و این آسیب ها و درد ها می توانند عمیقا در هر یک از طرفین ازدواج اثر بگذارند و زمان زیادی دوام بیاورند.

درد و آسیب وارده از طرف کسی که بیشترین اهمییت را به او می دهید، و از این فرد دقیقا منظورم همسرتان است، ممکن است برایتان بسیار دشوار و طاقت فرسا بوده و تحملش سخت باشد. بیشتر ما از پیش ایده ها و پیش فرض هایی در مورد اینکه همسرمان چگونه باید با ما رفتار کند در ذهنمان داریم.

ما از دیگران انتظار بد رفتاری یا بدخلقی داریم، اما از همسرمان نه. چرا که او را برای ادامه ی زندگی به عنوان شریک انتخاب کرده ایم و عشق و احسمان را به او معطوف نموده ایم. به همین انتظاری کمتر از همسر ایده آلمان که لایق تمام احساسمان باشد را از او نداریم.

فقط به یاد داشته باشید که به عنوان یک انسان، ما معمولا یا گاهی اوقات به شکلی آسیب زا و ضرر زننده فکر می کنیم، احساس می کنیم ، و رفتار می نماییم، حتی در مقابل کسانی که دوستاشان داریم و به آنها عشق می ورزیم.

افراد ناقص با هم به روش های ناقصی رفتار می کنند. بنابراین فارغ از اینکه چقدر به همدیگر اهمییت می دهیم یا همدیگر را دوست داریم، بعضی اوقات ما با رفتار هایمان به هم آسیب می رسانیم.

تنها به دلیل اینکه شما دو نفر که با هم ازدواج کرده اید، به هم آسیب می رسانید(عموما منظورم آسیب روحی است)، در برقراری ارتباط با همدیدر مورد برخی مسائل مهم با هم اختلاف نظر دارید؛ این اصلا و ابدا به این معنا نیست که ازدواجتان نابود شده و دست رفته است.

زوج ها از زمان اول، از خود آدم حوا گرفته تا زوج های امروزی در سراسر دنیا حل کردن مشکلاتشان درخودشان را همواره تجربه کرده اند. به این معنی که که عموم زوج ها بالاخر راهی برای برطرف کردن مشکلات ازدواجشان پیدا می کنند.

هرچه تجربه و بلوغ یک زوج در رابطه بیشتر باشد یا حتی طی زندگی مشترک بیشتر بشود، آندو به موفقیت ها  و دست آورد های بهتری در مدیریت و حل مشکلات زناشوییشان دست یافته اند.

خداوند انسان ها را با توانایی مدیریت موفق روابط به روشی سالم و نتیجه بخش خلق کرده است.

از زوج های دیگر بپرسید که چگونه موفق شدند زندگی مشترک و ازدواجی موفق و محکم را با هم بسازند و در این راه چه هزینه هایی داده اند. بهتان اطمینان می دهم ازدواج موفق و قوی آنان در یک شب اتفاق نیفتاده. یعنی همه ی مشکلاتشا یک شبه حل نشده است.

مشاوره ازدواج

مطمئن باشید آنها هم برخی از مشکلاتی را که شما تجربه کردیه اید را تجربه کرده اند. یکی از دلایلی که ازدواج آنان امروز موفق و مستحکم است قطعا این است که خود را وقف این ایده و نظرگاه کرده اند که فارغ از هر مانعی که در زندگی زناشوییشان با آن رو به رو شدند در عوض نا امیدی تلاش کنند و مصمم باشند تا مشکلاتشان را مدیریت کنند و بر بحران هایی که در طول ازدواج پیش می آیند بر اساس یک پایه ی سیال غلبه کنند.

همینطور که الان در حال مطالعه ی این مقاله هستید، لطفا و خواهشا متوجه باشید که راهکار ها و راه حل هایی که ما به شما ارائه می دهیم ممکن است برای حل همه و هر گونه  مشکلاتی که زوج ها در طول زندگی مشترک پس از ازدواج با آنها رو به رو می شوند، مناسب نباشند.

ما به خصوص نمی خواهیم این مفهوم را برسانیم که شما باید در شرایط باقی بمانید که امنیت خود و خانواده تان در خطر باشد. چنانچه درگیر رابطه یا به خصوص ازواجی هستید که شریک احساسی یا همسرتان دارای علائم و نشانه ای زیر است، لطفا سریعا به دریافت کمک تخصصی درمانی تبادر بورزید. علائم و نشانه های مشکلاتی از قبیل:

  • سوء استفاده فیزیکی
  • نشان دادن علائم و نشانه های یک بیماری روانی خاص
  • همسرتان دچار یک عدم تعادل شیمیایی(روحی و روانی) مشخص و عمده است
  • همسرتان امنیت شما و بچه هایتان را مورد تهید قرار می دهد

این مسائل ساده نما برخلاف ظاهرشان اصلا ساده نیستند و نمی توانید به راحتی با خواندن کتاب، مقاله یا مشورت با دوستان و آشنایانتان در مورد آنها، حلشان کنید یا با آنها کنار بیایید. در صورت بروز این علائم هرچه زود تر به پزشک خانواده یا زوج درمانگر مراجعه کنید.

می توانید به پزشک روان درمانگر اطراف محل زندگیتان زنگ بزنید یا به او مراجعه کنید، یا در صورت خواست و امکان می توانید مراکز و کلینیک های تخصصی تر را پیدا کنید و برای حل مشکل خانوادگیتان یا حداقل مشورت در مورد راه حل آنها به آنجا مراجعه نمایید.

هنوز برای ادامه ی ازدواجتان امیدی باقیست

مشاوره ازدواج
مشاوره ازدواج

چنانچه ازدواجتان از بیش از یکی از این شاخص ها که در موردشان صحبت کردیم رنج می برد، ممکن است بخواهید در برنامه درمانی مشاوره ی ازدواج شخصی و فردی که در کلینیک های تخصصی خدمات آن عرضه می شود شرکت کنید و از مزایای آن بهره ببرید.
هزاران ازدواج که در شرایط پیچیده و دردآوری مانند ازدواج شما به سر می برند، با کمک و مشورت درمانگران و مشاوران ازدواج حرفه ای، که به خوبی می فهمند شما الان در کدام مرحله از ازدواجتان هستید و عمیقا به آینده ی رابطه تان اهمییت می دهند، تغییر کرده اند و بهتر شده اند.

بنا براین از کنار برخی از مسائل و مشکلات موجود در رابطه تان یا ازواجتان به سادگی نگذرید یا پشت گوش نیاندازید، چرا که حل برخی از این مشکلات برای ادامه ی پایداری رابطه یا ازدواج لازم و ضروری است. مشکلاتی که بعضا برای حل آنها به کمک یک مشاور ازدواج احتیاج دارید.

 

مترجم . محقق : ندا ناصری

مراکز مشاور ازدواج

بیشتر بدانید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا