بهترین مرکز زوج درمانی در تهران: بهترین راهکارها برای مدیریت اختلافات خانم و آقا چیستند؟

بهترین مرکز زوج درمانی در تهران: مدیریت تضاد زوجین

زوج درمانی مدیریت تضاد

سلام دوستای گلم. این روزها در دادگاه های خانواده حسابی گرد و خاک شده. به یاد پدر و مادر و پدربزرگ ها و مادربزرگ های خودمون می افتیم. یه عمری با هم می ساختن. راستی چه طوری زندگی رو مدیریت می کردن؟ اینهمه اختلاف نظر داشتن ولی به پای هم عاشقانه پیر می شدن. شاید اون روزها فشارهای اقتصادی کمتر بود! اما پای درد و دلاشون که میشینی، از نداری ها و سختی ها کم حرف نمی زنن. پس مشکل زوج های امروزی فقط اقتصادی نیست. بزرگترین مشکل ما زوجین امروزی شاید اینه که به جای مدیریت تضادهای طبیعی مون، همیشه به دنبال راه حل می گردیم  و چون راه حل قطعی ای برای از بین بردن تضادها نیست، طلاق، جدایی یا مشاجره رو می پسندیم.

موضوع امروز: مدیریت تضادهای زوجین به نُه روش جالب و شنیدنی از زبان یکی از بهترین مراکز زوج درمانی

بهترین مرکز زوج درمانی: متد گاتمن در مدیریت اختلافات زوجین

جالب است بدونین که بیش از سه هزار نفر زوج (شش هزار زن و مرد) به کمک روش گاتمن نه تنها از بن بست برگشتن و طلاق نگرفتن، بلکه سال هاست با خوشی در کنار هم زندگی می کنن. امروز خلاصه ای از تکنیک های گاتمن رو اشاره می کنیم. برای اجرای کاربردی این تکنیک ها یا حتی تکنیک های خلاقانه دیگر، توصیه می کنم در مرکز آلومینا (جایروس) حضور پیدا کنین و به چشم و گوش خود معجزه ی مدیریت تضادها با همسر یا شریک تان را ببینید و بشنوید.

کلینیک جایروس کاری می کند که بین شما و شریک زندگی تون الفت، محبت و احترام مثال زدنی ای برای همیشه بوجود بیاد.

 بهترین مرکز زوج درمانی: نقشه برداری از ذهن و روان زوجین

زوج درمانی با نقشه برداری از ذهن و روان

منظور ما از نقشه برداری از ذهن و روان شما کنجکاوی در عمیق ترین لایه های زندگی خصوص تان نیست؛ بلکه، کمک به شما برای پی بردن به سابقه ی نگرانی ها، استرس ها، خوشی و ناخوشی ها و امید و ناامیدی های شریک زندگی تان است که در گذشته ریشه دارند.

یکی از علل اصلی عدم تفاهم بین زوجین این است که نمی توانند ریشه های عمقی تضادها را در گذشته طرف مقابلشان پیدا کنند. آلومینا کمکتان می کند تا به جهان روانشناختی همسرتان نفوذ کنید و درک عمیق تری از احوالات او در پستوی ذهن و روانش به دست آورید.

تاکید آلومینا بر مدیریت تضاد است نه پیدا کردن راه حل قطعی برای نابودی تضاد و یکسان سازی طرفین

بهترین مرکز زوج درمانی: مدیریت تضاد با آدم ها

مدیریت تضاد

در کودکی وقتی خواهر یا برادرم یا هم کلاسی ای اذیتم می کردند، یک کتک کاری حسابی به راه می انداختم و زیاده روی می کردم. برایم خیلی سخت بود که قلدرها حقم را بالا بکشند. در نوجوانی یاد گرفتم که رک به طرف مقابلم بگویم: “حق من را خوردی و باید حساب پس بدهی وگرنه تنبیه ات می کنم.” در ذهنم دایم پیش بینی می کردم که ممکن است با یکی دعوایم شود و دلشوره داشتم چون می دانستم نمی توانم خودم را کنترل کنم.

مدیریت تضاد: نکات کلینیک آلومینا

در جوانی دشوره ام کمتر شد چون یک مربی روانشناس به من یاد داد که چگونه از برخی از موقعیت های بروز خشم و جنجال پیش از وقوع شان جلوگیری کنم؛ یا چگونه خشم خود را کنترل کنم.” در بزرگسالی از مرکز آلومینا یاد گرفتم که تضاد با آدم ها، به خصوص با همسر و شریک زندگی، هرگز تمام نمی شود؛ بهترین کار این است که آن را مدیریت کنی. برای مدیریت تضاد راهکارهایی به من دادند. چند تا از آن ها را برای شما می گویم:

بهترین مرکز زوج درمانی: مدیریت تضاد زوجین به کمک داستان و روایت (راهکار ۱)

درمانگر آلومینا مشکل را از من فردی جدا می کند. به زبان ساده تر، مشکلم را از درونم بیرون کشیدم و از بیرون و زوایای دید دیگری به آن نگاه کردم. به من یاد دادند که بهترین زوایای دید را یک دوربین سینما یا دیدگاه های یک رمان، داستان یا روایت دارد. من به رمان زندگی ام، که قسمتی از آن زندگی همسرم را شامل می شد، وارد شدم. تمام مشکلاتم را در قالب یک داستان و روایت نوشتم. نکات منفی را از نو و تکرار نوشتم. پس از آن، از جوانب مختلف اجتماعی، زندگی زناشویی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی به این نکات منفی نگاه کردم. آلومینا به من یاد داد که ما می توانیم از بیرون و از دیدگاه های تازه و متفاوتی داستان خودمان را بخوانیم؛ این طوری پویا می شویم و درکمان بالا می رود.

داستان من گذشته را نیز شامل می شد. من نکات منفی گذشته خودم و همسرم را بیرون کشیدم. بینش من نسبت به مشکلاتمان عمیق تر شد. حالا مصمم بودم که روایت و داستان جدید و مثبتی بسازم: فصل تازه ای از زندگی مشترکمان. مدیریت تضادهای من با همسرم با پویایی ذهن، مغز و روانم و حس قدرت کنترل موقعیت ها در روایت و داستان جدیدتری شروع شد.

بهترین مرکز زوج درمانی: تمرکز بر عواطف (راهکار ۲)

زوج درمانی عواطف

عاطفه درمانی یکی از بهترین روش های مدیریت تضاد است. نه تنها برای زوجین، بلکه برای خانواده ها و دوستان و آشنایان نیز راهگشاست. به خصوص، از عاطفه درمانی برای درمان افسردگی کمک می گیرند.

طبق گفته آلومینا، عاطفه درمانی سه هدف دارد: ۱. تشویق به بزرگ تر کردن دامنه عاطفه و سامان دادن به واکنش های عاطفی کلیدی.۲. برقراری پیوند محکم عاطفی بین شما و همسرتان و ۳. خلق موقعیت های تعامل مثبت بین شما و طرف مقابل.

۹۰ درصد از زوج های ایرانی که از این روش کمک گرفتن، زندگی شون خیلی بهتر شده. روابط بین زوجین با این روش تا بیش از ۷۰ درصد بهتر خواهد شد.

بهترین مرکز زوج درمانی: روانشناسی مثبت (راهکار ۳)

ابتدا معنی روانشناسی مثبت رو نمی دانستم. از زبان درمانگر آلومینا، شادی انسان بستگی به عوامل عاطفی و ذهنی متعددی دارد. این روش بر مبنای عواطف مثبت طرفین، نقاط قوت اونها و کمک گرفتن از کلینیک های سازنده و درمانگر عمل می کند. به من یاد دادند که شادی رو در زمان حال و همون لحظه که اتفاق می افتد حس کنم و بفهمم. یعنی، شاید رو در گذشته جستجو نکنم. گاهی شادمانی جلوی چشم ما اتفاق می افته ولی درک نمی کنیم و ساده از کنارش رد میشیم. به من یاد دادن به عواطف مثبت تکیه کنم. در مورد تضاد با همسرم، عواطف مثبت اون رو بیشتر در نظر بگیرم.

یک مثال بزنم: نامزد کردین، بعد عقد و عروسی. مدتی هم گذشته. شما می تونین در زمان تضاد، مهربانی و محبتی که قبلا بین شما بوده رو باز در زمان حال درک و تکرار کنین. برای این کار، عواطف مثبت خود رو نشون بدین. همون عواطفی که در ذات شما همیشه وجود داشته و خواهد داشت. من یه دفترچه کوچیک دارم که لحظه های شادی بخش زندگی مشترکم و عواطف مثبت هردومون رو یادداشت می کنم. هر روز که تضاد من با همسرم پررنگ شد، سراغ دفترچه می رم. زود فراموش می کنم که تضادی بین ما برای ادامه درگیری هست.

بهترین مرکز زوج درمانی: تضاد به عنوان کلید راهگشا نه مشکل (راهکار ۴)

مدیریت تضاد کلینیک آلومینا کلید مشکل گشا

این روش برای ودیریت تضاد زوجین خیلی جالبه. تضاد های شما با همسرتان ریشه یابی می شوند. یعنی، ریشه های رفتارها و عواطف منفی شما و شریکتان کشف می شود. از خود این تضادها به عنوان کلیدی قفل گشا برای مدیریت مشاجره ها استفاده میشه.

عواطف منفی خود رو به صورت خشم، نارضایتی و سرزنش طرف مقابل نشون می دن. شما و همسرتون یاد میگیرین که اگه با هم در چیزی توافق ندارین، نشونه ی عدم عشق و محبت بینتون نیست؛ بلکه، تضاد یه چیز خیلی طبیعی هست و شما در عوض جور دیگه ای ارتباط گیری می کنین.

بهترین مرکز زوج درمانی: تحلیل مسیرهای ارتباطی زوجین (راهکار ۵)

بهبود ارتباط زن و شوهر

خیلی وقت ها بلد نیستیم چه طوری با دیگران ارتباط برقرار کنیم. برای همین کج فهمی، سوتفاهم و بدتفسیری از حرف های همدیگر پیش می آید. اگه مسیر ارتباطی درست انتخاب شه، مدیریت تضاد راحت تر خواهد بود. درمانگر آلومینا به من مهارت برقراری ارتباط با مردم و به خصوص با همسرم رو آموخت. باید آگاهانه تمرین می کردم. من نمی دانستم که گاهی فهمیدن و درک کردن چیزهایی که برای من شفاف و مثل آب خوردنه برای همسرم سخته. به جای توقع، ناسزاگویی یا قهر باید ذهنم رو براش بازگو می کردم. خواندن ذهن ما کار آسانی نیست. من متوجه شدم که باید با آرامش از خواسته هام یا ناراحتی ها و نگرانی هام برای همسرم صحبت کنم. این طوری بدتفسیری و کج فهمی پیش نمیاد.

بهترین مرکز زوج درمانی: ریشه یابی تضاد در ناخودآگاه (راهکار ۶)

نقش ناخودآگاه در زوج درمانی

یکی از روش های جالب پویا کردن روح و روان هست. وقتی ما دایم  تضادها را تکرار و بر آنها پافشاری می کنیم، این به معنی اینرسی و سکون روان و ناخودآگاه ماست.

در روش سایکودینامیک، ناخودآگاه ما یا شریک زندگیمون از عمق به سطح حرکت داده می شود. این روش برای واکنش های غیرمنطقی و غیرعقلانی ما خوب جواب می دهد. رفتارهای بد ما می تونن ریشه در اتفاقات گذشته و تجربیات ناخوشایند در کودکی داشته باشن. ممکنه آرزوهای گذشته ما محقق نشده و در نتیجه، نگاه ما به زندگی غیرواقعی باشد. این روش ادراک ما رو تغییر می دهد. برای مثال، تجاوز در کودکی یا بی وفایی و خیانت مادر یا پدر را فراموش نکرده و حسابی حسود و نسبت به همسرمان بدبین و بی اعتماد شده ایم. این روش کمکمون می کنه تا منطقی فکر کنیم و ادراک مثبت داشته باشیم.

بهترین مرکز زوج درمانی: تقویت صمیمیت زوجین (راهکار ۷)

حل اختلافات زن و شوهر در کلینیک آلومینا

این روش بر مبنای افزایش دوستی و محبت بین زوجین عمل می کنه. یه سری تمرینات برای شما و همسرتون داده میشه تا بیشتر از هم حمایت کنین. آلومینا تو این زمینه خیلی وارده. بهتون یاد میدن چه طوری کم کم روی پای خودتون بایستین و بدون کمک آلومینا تضادها رو به راحتی مدیریت کنین. بالاخره قرار نیست تا آخر عمر کلینیک سر بزنین. آلومینا خوشحال میشه که شما هر چه زودتر مستقل شین.

بهترین مرکز زوج درمانی: مشاوره جداگانه زوجین (راهکار ۸)

خب همیشه نمیشه دو طرف رو به مشاوره تشویق کرد. گاهی یکی از طرفین، به خصوص آقا، از مشاوره و ویزیت اکراه داره. البته برخی زوجین دوست ندارن اسرار زندگی شون در کلینیک ها برملا شه؛ برای همین مراجعه نمی کنن.

به شما اطمینان می دهیم که پزشکان و درمانگران جایروس (آلومینا) هرگز حریم خصوص زندگی شما و همسرتان را نقض نمی کنند. آن ها بسیار رازدار بوده و پیش زمینه تربیتی فرهنگی بسیار عالی دارند.

حتی اگر همسر یا طرف مقابلتان اهل مشاوره نباشد، باز مشاوره یکی از زوجین خیلی بهتر از عدم مشاوره است.

بهترین مرکز زوج درمانی: آیا خود مشاوره و خود درمانی درست است؟ (۹)

بهترین مرکز زوج درمانی در تهران

دوستان عزیز. رواندرمانگران خیلی بهتر از ما مردم از روح و روان و ذهن انسان باخبرند. آنها سال ها تجربه، تحقیق و مطالعه کرده اند. روانشناسی، روان درمانگری، روانپزشکی و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان کار هر کسی نیست. دانش و کوشش می طلبد. در قدیم، مردم به حکما و بزرگان و ریش سفیدان برای حل یا مدیریت تضادها مراجعه می کردند. امروزه حکیمان و عاقلان در قالب علوم روانشناسی و مغز و اعصاب و روان فعالیت می کنند.

مجموعه فوق تخصصی جایروس (آلومینا) سال های زیادی ست که پذیرای هم وطنان از سراسر کشور است. کافیست رزومه پزشکان را در سایت مشاهده کنید. برخی از پزشکان ما حضوری از علم دکتر سمیعی بهره برده اند. همه ی آنها فارغ التحصیل بهترین داشنگاه های ایران و جهانند. اولویت اصلی ما کمک به داشتن جامعه ای سالم و حفظ بنیان خانواده است. اینجا کلیک کنید.

مریم اکبری زاده

با آرزوی امید و سرزندگی در قلب هر دوی شما

 

بهترین مرکز زوج درمانی آلومینا جایروس
مرکز زوج درمانی آلومینا (جایروس) از بهترین کادر زوج درمانگر با تجربه های ارزشمند برخوردار است.

بهترین مرکز زوج درمانی در تهران

مرکز زوج درمانی آلومینا (جایروس) از بهترین کادر زوج-درمانگر با تجربه های ارزشمند برخوردار است. علم نوین زوج درمانی از وصل شاخه های روانشناسی و وروفیزیولوپی برای مدیریت تضادهای زوجین بهره می گیرد. در درمان اختلالات خواب، افسردگی، استرس و اضطراب زوجین از بهترین فن آوری های مغز و اعصاب و روان کمک می گیرد: برای مثال، نوروفیدبک، بیوفیدبک، واقعیت مجازی، دستگاه های بررسی ضربان قلب، نوار مغزی، تست خواب سومنوگرافی و غیره.

با ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا