زوج های خوشبخت چه می کنند: کلیدی برای ازدواج موفق

زوج های خوشبخت چه می کنند: کلیدی برای ازدواج موفق

 

زوج های موفق عاداتی دارند که رمز خوشبخیت زندگی زناشویی آنان است. خوب است برای پیشرفت در زندگی مشترک به این عادات رایج در بین زوج های موفق بیشتر توجه کنیم و آنها را بیاموزیم. در زیر به 10 عادت اصلی مشترک بین همه ی زوج های موفق می پردازیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مخاطب عزیز سودمند و موثر باشد.

با ما همراه باشید

مشاوره زناشویی
مشاوره زناشویی

1.همزمان با هم به رختخواب بروید

اوایل ازدواجتان را یادتان می آید؟ زمانی که نمی توانستید صبر کنید تا هر دو باهم به رخت خواب بروید و عشق بازی کنید؟ زوج های خوشحال و خوشبخت از وسوسه ی جداگانه رفتن به رخت خواب پرهیز می کنند.آنها ترجیحا هر شب دوتایی باهم به رخت خواب می روند، حتی اگر یکی از آنها مجبور شود صبح زودتر بیدار شود و کار های عقب مانده اش را زمانی که همسرش خواب است انجام دهد. زمانی که تماس پوستی بین دو زوج برقرار می شود، موجب مور موری دلچسب و شاید هم برانگیختگی جنسی بین دو زوج عاشق گردد_البته به شرطی که یکی از طرفین یا هردو کاملا خسته و کوفته نباشند که زود خوابشان ببرد.

  1. علایق مشترکتان را رشد دهید

پس از فروکش کردن یا به عبارت بهتر آرام شدن اشتیاق، معمولا زوج ها کم کم متوجه می شوند که ذر بسیاری علایق و سلایق همدیگر با هم اشتراک نظر ندارند.  اما اهمییت فعالیت هایی که می توانید دوتایی باهم آن را انجام بدهید و از آ« لذت ببرید را دست کم نگیرید. چنانچه علایق مشترک ندارید، اگر می خواهید زوج خوشبختی باشید باید آنها را پیدا کرده و رشد دهید.

در همین حین از رشد دادن علایق شخصیتان هم اطمینان حاصل کنید. انجام این کار با عث رشد علقه تان به همسرتان می شود و مانع از آن می شود که در مقابل همسرتان خود را انسانی با شخصیت بسیار وابسته نشان دهید.

  1. دست در دست هم و شانه به شانه ی هم راه بروید

به جای آن که یکی از شما در هنگام راه رفتن در بیرون از منزل، پشت دیگری بیفتد یا یکی آن دیگری را دنبال خود بکشد، زوج های موفق و خوشبخت معمولا راحت و با آرامش دست در دست و شانه به شانه، کنار هم راه می روند. آنان می دانند که بودن در کنار همسر و شریک زندگیشان مهم تر از دیدن مناظر اطراف راه است.

مشاوره زناشویی
مشاوره زناشویی
  1. در حالت عمومی تان انسان اعتمادگر و بخشنده ای باشید

در زمان هایی که یک زوج موفق و خوشبخت با هم دعوای کوچکی می کنند یا بر سر موضوعی بحثشان می شود، در بیشتر مواقع به جای بی اعتمادی به هم و تحقیر یکدیگر، این زوج رفتار هایی مانند احترام، اعتماد و بخشنده گی در قبال همدیگر پیش می گیرند.

  1. بیش از آنکه روی کار های غلط همسرتان تمرکز کنید، حواستان را جمع کارهای درستش نمایید

چنانچه به دنبال کار های غلط همسرتان می گردید، مطمئن باشید همیشه چیز برای پیدا کردن هست. اما اگر به دنبال کار های درستی و خوبی باشید که او انجام داده، باز هم همیشه چیزهایی برای پیدا کردن می یابید. همه ی این بستگی دارد که به دنبال چه بگردید. زوج های موفق نقاط مثبت زندگی مشترکشان را برجسته می کنند.

زوج هایی که همواره دنبال نقاط تاریک و کار های غلط همسرشان باشند، و از آن بدتر آن کار ها را مدام به روی هم بیاورند مطمئناا از راه خوشبختی بسیار فاصله دارند. چرا که با این کار ها هم زندگی را به کام خود تلخ می کنند و هم همسرشان.

البته این به این معنی نیست که هیچ وقت نباید در مورد اباهاتی که طرفین در قبال هم مرتکب می شوند حرف زد یا آنها را حل نمود. بلکه مقصود آن است که تمرکزتان تنها روی آنها نباشد.

6.به محض اینکه هم را می بینید یکدیگر را در آغوش بگیرید

پوست ما حافظه ای از “لمس های خوب” ، “لمس های بد” و ” بی تماسی” دارد. آنها را یادش می ماند. زوج هایی که با در آغوش گرفتن هم به یکدیگر سلام می کنند همواره “لمس های خوب ” را به پوستشان یادآوری می کنند که می تواند موجب تلقیح روح در دنیای ناشناخته شود.

  1. هر صبح به هم بگویید” دوستت دارد” و ” روز خوبی داشته باشی”

این کار راهی بسیار فوق العاده برای افزایش صبرو تحمل همسرتان در طول روزی طولانی و در مقابله با ترافیک سنگین، صفوف بلند و دیگر چیزهای آزار دهنده ی بیرون است.

8.فارغ از هر حسی که دارید، هر شب به هم بگویید “شب بخیر”

انجام این کار به همسرتان نشان می دهد که فارغ از اینکه چقدر از او ناراحت هستید، هنوز می خواهید که در این رابطه باقی بمانید.

9.هر روز وقتی بیرون یا سر کارید به هم زنگ بزنید و حال هم را بپرسید

هر روز وقتی بیرون یا سر کارید به هم زنگ بزنید و حال هم را بپرسید. انجام این کار راهی فوق العاده برای تنظیم خواسته هایتان از همدیگر است، تا بعد از کارو زان برگشتن به خانه بیشتر نیاز ها و خواسته های هم را بشناسید و هماهنگ باشید. برای مثال اگر همسرتان روز بسیار بدی را پشت گذاشته، ممکن است منطقی نباشد که از او انتظار داشته داشته باشید در مورد اتفاق خوبی که برای شما افتاده ذوق و اشتیاق زیادی داشته باشد.

مشاوره زناشویی
مشاوره زناشویی

10.از اینکه با همسرتان دیده شوید مفتخر باشید

زوج های خوشبخت از اینکه با هم دیده شوند احساس رضایت می کنند و معمولا در یک ارتباط مهربانانه به سر می بند-دست در دست، دست بر شانه یا زانو یا روی گردن و کمر همسرشان. آن در حال شو آف نیستند اما این کار ها را برای نشان دادن اینکه به هم تعلق دارند، به جای اینکه صرفا آن را به هم بگویند انجام می دهند.

زوج های خوشبخت عادات متفاوتی نسبت به زوج های بداقبال دارند. عادت یک رفتار پنهانی است که معمولا آن را به شکل اتوماتیک انجام می دهید و تلاش زیادی برای آن نمی کنید. 21 روز تمرین مداوم یک رفتار آن را به یک عادت تبدیل می کند. بنابراین یکی از رفتار های ورد اشاره در بالا را انتخاب کنید و 21 روز آن را انجام دهید تا به عادت تبدیل شود. حصول این عادات خوب شما را به یک زوج خوشبخت تبدیل می کند. و چنانچه در تمریناتتان از آن رفتار دچار اشتباه شدید، نا امید نشوید، از همسرتان عذر خواهی کنید و بخشش را طلب نمایید سپس دوباره تمرین آن رفتار را از سر گرفته تا بتوانید بالاخره آن را به عادت تبدیل کنید.

اگر یک کلید برای خوشبختی در عشق و زندگی و شاید حتی موفقیت وجود داشته باشد، آن قطعا وارد شدن به گفتگو ها با همسرتان در زمانی است که خودتان را وقف حرفها و درددلهایش کنید و به جای صرفا گوش دادن واقعا به او حرف هایش اهمییت دهید. بیش  از هر کس از او و حرف هایش به وجد بیایید و بیش از هرکس دیگری در دنیا او را تحسین کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

مراکز درمانی

بیشتر بدانید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا