هشت راه باسازی رابطه پس از خیانت

خیانت چیست ؟

صرف نظر از اینکه با بی وفا بودنتان به چه کسی آسیب می رسانید یا اینکه او چگونه به این موضوع واکنش نشان می دهد ، عمل خیانت کردن واقعا می تواند هر رابطه ی عاشقانه را خراب کند.
اما خیانت همیشه به معنای پایان رابطه نیست. برای طرفی که خیانت کرده، همانطور که برای طرف مورد خیانت واقع شده است، 8 راه وجود دارد که پس از خیانت رابطه اش را با معشوقش دوباره از نو بازسازی کند. در زیر به این 8 راه حیاتی اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

خیانت
خیانت

به شکل خودکار تصور نکنید که پس از خیانت رابطه پایان یافته است

هنگامی که شریک زندگیتان متوجه می شود که شما با شخص دیگری در رابطه بوده اید ، فرار کردن ممکن است به نظر ساده ترین کاری باشد که می توانید انجام دهید. اما متخصصان روابط می گویند که رها کردن یک رابطه ی آسیب دیده از خیانت گاهی اوقات می تواند تنها یک راه برای شانه خالی کردن از مسئولیت یا فهمیدن تقسیر خود باشد . در عوض، فرض کنید که با هم ماندن به همان اندازه که جدا شدن محتمل است، نیز ممکن است. البته اگر شما مایل باشید کارهای سختی که برای بازسازی رابطه مورد نیاز است را انجام دهید. اگر یک زن و شوهر بتوانند از خیانت انجام شده در رابطه عبور کنند و اعتمادشان به همدیگر را دوباره بازیابند، می توانند رابطه ی محکم تری از قبل باهم داشته باشند.

بدانید که مشکلی به وجود آورده اید، از آن طفره نروید

این کار ممکن است ساده به نظر برسد، اما اگر با این واقعیت که به رابطه تان گند زده اید کنار نیایید و روند بهبود و درمان فایده ای ندارد. در عوض، هر زمان که به خاطر چیزی ناراحت کننده ای عذر خواهی می کنید، متوجه باشید که اشتباهی کرده اید که باعث درد شریک زندگی شما شده است. حتی اگر خیانت تنها قله ی کوه یخ بود(بدین معنی که تنها بخش کوچک قابل مشاهده ای از آن بود)، زمانی بحث که به مرحله ی مشکلات موجود در رابطه می رسد – مشکلاتی که شریک زندگیتان را به خاطر آنها سرزنش میکنید – باید مسئولیت انتقامجویی شخصی خود را بپذیرید.

بفهمید چه چیزی باعث خیانت کردن شما شده است.

شاید پس از مهمانی آخر هفته ی تعطیلات اداری اتفاق افتاد، جایی که شما به طور ناگهانی متوجه شدید هماکار شما در فضا های شخصی انسان بسیار جذابتری از سر کار است. با این حال، خیانت به ندرت ناشی از قضاوت ها و جذابیت های لحظه ای است که برای هرکس اتفاق می افتد. در عوض، مهم است که به ریشه واقعی این مسئله برسیم. آیا در رابطه فعلی خود احساس تنهایی کردید؟ آیا احساس نارضایتی جنسی از شریک زندگی خود داشتید (این مسئله به خصوص در زنان رایج است)؟ علت خیانت هر چه که هست، سعی کنید آن را بفهمید تا بدانید که چرا این اشتباهات را انجام دادید و یاد بگیرید که دیگر آنها را تکرار نکنید.

خیانت
خیانت

روابط خود را با زنها یا مرد های دیگر قطع کنید

بدون شک اولین قدم برای اصلاح رابطه پس از خیانت ، پایان دادن به به رابطه با شخص سوم است ، اما این تنها به معنی پایان دادن رابطه ی جنسی با آن شخص نیست. تعهد واقعی به رابطه تان به معنای توقف تمام تعاملات و ارتباطات با فردی است که با او به همسرتان خیانت کرده اید. این امر آسان نخواهد بود، به ویژه اگر با آن فرد ارتباط احساسی نسبتا عمیقی برقرار کرده اید یا اینکه منظم و مرتب به دلیل کار یا هر چیز دیگری او را می بینید. با این حال، باید به شریک زندیتان قول بدهید که ارتباطتان با آن فرد کال و از هر نظر پایان یافته و شما کاملا آماده اید تا به رابطه با همسرتان متعهد بمانید و مشتاقید تا رابطه تان را بهبود بخشید.

کمتر در رابطه با خیانتتان صحبت کنید

هنگامی که بی وفایی به همسر روشن می شود، هر دو طرف همواره به طور مداوم در مورد آن صحبت می کنند – چرا رخ داده است، جزئیات دقیق مکان و زمان رخداد آن کجا بوده است، و غیره. اما روانشناس پیشنهاد می دهند که هردو شما باید زمان صحبت هایتان در مورد آن را به روزانه 15 دقیقه محدود کنید. (طرفی که به او خیانت شده می تواند تصمیم بگیرد که کی او آماده است تا کمتر در این باره صحبت کند یا صحبت در مورد آن را متوقف نماید). این به دلیل حواس پرتی مثبت است – چه این حواس پرتیرفتن به سینما باشد یا رستوران – این کار واقعا برای آینده ی رابطه و شادی هر دو طرف لازم و ضروری است.

به شریک زندگیتان زمان بدهید تا خود را آرام کند

در یک جهان ایده آل، شریک خیانت کرده تنها می توانست بگوید، “من متاسفم” و اعتماد طرف مقابل را دوباره به دست بیاورد. اما در دنیای واقعی، برای طرفی که به او خیانت شده حداقل یک سال طول می کشد تا احساس کند دوباره می تواند به شما اعتماد کند. اگر طرفی که به او خیانت شده می خواهد درباره خیانت صحبت کند (البته در محدودیت های زمانی که قبلا ایجاد کرده اید)، این فرصت را به او بدهید. ساکت کردن او یا تاکید بر اینکه او باید با آن کنار بیاید، فقط وضعیت را بدتر می کند.

با خود و همسرتان صادق باشید

پس از هفته ها، ماه ها یا حتی سال های دروغ، کارشناسان روابط می گویند یکی از مهم ترین مراحل برای اصلاح رابطه صادق بودن است. اگر شریک زندگی شما یک سوال در رابطه با موضوع خیانت داشت، به بهترین شکلی که می توانید به آن پاسخ دهید. در نهایت، بسیار بد است که جزئیات خاصی را پنهان کنید، و بگذارید بعدا روشن شوند. مهمترین چیزی که باید یادتان بماند این است که “همیشه به چشم های همسر خود نگاه کنید” . این کار ممکن است به این معنی باشد که به همسرتان اجازه دهید از نامه های جدیدی که از طرف شخص سوم به دستتان می رسد خبردار شود و از قصدتان برای هرگونه پاسخگویی به آنها اطلاع داشته باشد.

خیانت
خیانت

به درمانگر متخصص مراجعه کنید

همه ی زوج ها تصمیم نمی گیرند به درمانگر مراجعه کنند و مشکلی از این بابت نیست. اما به خاطر داشته باشید که یک درمانگر میتواند به شما کمک کند که که از مسئله ی خیانت عبور کنید و بفهمید چه چیز هایی باعث خیانت طرف مقابل شده است. درمانگر همچنین می تواند به شما کمک کند تا راه های خاصی برای بازگرداندن اعتماد و حفظ مشارکت پایدار پیدا کنید.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز زوج درمانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا