چرا افسرده ایم؟ درمان افسردگی در خانه ممکن است؟

درمان افسردگی در خانه

درمان افسردگی در خانه چگونه است؟

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا افسرده ایم؟ چرا هر روز احساس می کنیم که گویی چیزی مهم از زندگی ما کم شده است؟

افسردگی به عنوان خطرناک ترین بیماری عصر مدرن می تواند ما را حسابی با خودش درگیر کند. می تواند ما را زمین گیر سازد و اجازه ی هرگونه فعالیتی را از ما بگیرد. زندگی روتین ما را به هم بریزد و حتی گاهی نفس ما را بند بیاورد!

با این همه، خیلی از افراد هستند که هنوز افسردگی را آن طور که باید و شاید جدی نمی گیرند. فکر می کنند که افسردگی، نوعی ادا و اصول است که انسان های تشنه ی محبت در می آورند که کمی توجه برای خودشان بخرند.

اما واقعیت این جاست که افسردگی خطرناک و در عین خاموش است. گاهی مواقع باور این که یکی از نزدیکان شما مبتلا به افسردگی است حسابی متعجبتان می کند:

“فلانی که همش بگو و بخند داره”

” باورم نمیشه فلانی افسرده ست! اون که این همه پول داره، دیگه چرا افسرده س؟”

این جملات معمولا از سوی خیلی از افراد زده می شود چرا که درک درستی نسبت به این بیماری ندارند. فکر می کنند که افسردگی حاصل غم و بدبختی است. بنابراین اگر فرد مورد نظر آدم پولداری است یا این که مثلا خانواده ی سالمی دارد و …نباید دچار افسردگی بشود.

اما واقعیت این جاست که افسردگی اهمیتی به این مسائل نخواهد داد و باید هرچه سریع تر به فکر درمان آن بود.

درمان افسردگی
درمان افسردگی

بهترین درمان افسردگی

گاهی مواقع افراد احساس می کنند که با مصرف یک دوره دارو، می توانند به طور کامل افسردگی خود را درمان کنند. اما واقعیت این جاست که هزاران تحقیق و مطالعه ای که در حال حاضر در سرتاسر دنیا انجام می شود، نشان می دهد که درمان افسردگی به سادگی مصرف یک قرص نیست!

گاهی لازم است که روش های پیشرفته تر و موثرتری را به کار گرفت!

واقعیت این جاست که برای کشف بهترین درمان افسردگی باید در ابتدا علت بروز آن را پیدا کرد.

ممکن است خیلی مواقع این افسردگی به خاطر شرایط زیر رخ داده باشد:

  • عدم تعادل در هورمون ها
  • وراثت و ژنتیک
  • حوادث سخت و تروماتیک در زندگی
  • عدم توانایی مقابله با غم ها و مشکلات زندگی
  • و…

هر یک از دلایل زیر که باشد، نیازمند نوع خاصی از درمان است. عموم مواقع افسردگی های ما موقتی و فصلی هستند. مثلا با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان، به علت کمبود نور خورشید، ممکن است حسی از غم و افسردگی خفیف به همه ی ما دست بدهد.

به همین خاطر در چنین مواقعی توصیه می کنند که مصرف مکمل ها و ویتامین های دی می تواند موثر و مفید باشد.

اما شاید اگر بخواهیم بهترین روش درمان افسردگی را توصیف کنیم، باید به روش تغییر سبک زندگی اشاره کنیم. واقعیت این جاست که بیشتر ما به خاطر سبک زندگی غلطی که داریم درگیر مشکلات افسردگی می شویم.

خواب ما درست و حسابی نیست، تغذیه ی مناسبی نداریم، روابط اجتماعی ما سرد و تیره است و هزار مشکل دیگر داریم و در عین حال انتظار داریم که افسرده هم نباشیم!

اولین گام برای درمان افسردگی، تغییر سبک زندگی است. بنابراین اگر مدت هاست که احساس سنگینی و غمی در دلتان حس می کنید و احساس می کنید که دیگر قادر به خندیدن نیست، بهتر است روش تغییر سبک زندگی را در پیش بگیرید.

درمان افسردگی
درمان افسردگی

درمان افسردگی بدون دارو در خانه

همان طور که گفتیم برای این که زندگی بهتری داشته باشیم نیازمند این هستیم که سبک غلط زندگی مان را اصلاح کنیم. روش های زیادی برای اصلاح این مشکل وجود دارد.

در یک دوره آنلاین آموزش درمان افسردگی بدون دارو و در خانه، به 75 تا از این روش های خارق العاده اشاره شده است. روش هایی که هزینه ی زیادی در بر ندارد، ساده و همه فهم هستند و به راحتی می توان آن ها را در خانه پیاده سازی کرد.

علاوه بر این، دوره آموزش درمان افسردگی توسط یکی از بهترین متخصصین مغز و اعصاب کشور، یعنی دکتر مصطفی امیری طراحی و تدوین شده است و به همین دلیل می توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

معرفی بهترین روانپزشک تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا