مشاوره خانواده حضوری در بهترین مرکز مشاوره تهران

مشاوره خانواده حضوری

مشاوره خانواده حضوری یکی از راه هایی است که در کلینیک جایروس استفاده می شود تا خانواده ها بتوانند طعم زندگی بهتر و شاد تری را بچشند.حتما می پرسید چگونه؟! با ما همراه باشید تا مزایای مشاوره خانواده حضوری را برایتان برشمریم

هر خانواده ای سهم خود را از مشکلات و سختی ها دارد. که بیشتر آن ها باید به طور کامل جهت پیشگیری از بحران کنترل و مدیریت شوند.

 برای هر  خانواده ای توصیه می شود که با استفاده از روش های مختلفی که برای مقابله با چنین مشکلاتی وجود دارد به مشاوره خانواده حضوری بروند.

زمان گذاشتن برای دین یک مشاور خانواده می تواند به خانواده ها کمک کند که مشکلات خیلی بزرگتر را مدیریت کرده و مطمئن شوند که تمام نگرانی ها و مسائل به خوبی شناخته شده و در کنترل هستند.

شرایطی که در ادامه برمی شمریم برهی از انواع وضعیت هایی هستند که نشان می دهند خانواده شما به مشاوره خانواده حضوری نیاز دارد .

مشاوره خانواده حضوری
مشاوره خانواده حضوری

هم چنین مطالب زیر بیانگر این است که مشاور خانواده به چه صورت می تواند به خانواده شما کمک کنید.

ارتباط برقرار کردن در خانواده را تقویت می کند

خیلی شایع است که بیشتر اعضای خانواده ها به سختی می توانند با همدیگر راحت بوده و به سادگی ارتباط برقرار کنند.

این مسئله موجب ایجاد فاصله و قطع ارتباط میان اعضای خانواده می شود و در نهایت منجر به ایجاد مشکلات خیلی بزرگتر در خانواده می گردد.

مشاوره خانواده حضوری می تواند به افراد خانواده کمک کند که نقش خود در خانواده درک کنند و همچنین مزایای یک ارتباط باز و صادقانه را به شما نشان خواهد داد.

 اگر یکی از اعضای خانواده از ناتوانی رنج می برد، تمام اعضای خانواده  روند خود را در مورد این موضوع خواهند داشت  و به تدریج احساسات خود را ازدست می دهند و همین مسئله به مرور موجب شکست بنیان خانواده می شود.

مشاوره خانواده حضوری می تواند کمک کند که یخ میان اعضای خانواده شکسته شده و آن ها را قادر سازد که به شکل مثبت و بدون تعارض همدیگر را درک کنند

بهبود روابط و تقویت پیوند خانوادگی

اکثر خواهران و برادران  در زمان های مختلف و با توجه به ماهیت ذاتی خود  اختلاف نظر دارند،و اگر این اختلافات  حل نشوند ، می توانند به طور جدی به ارتباطات  در خانواده آسیب برساند. بعضی اوقات خواهر و برادران نسبت به یکدیگر حسادت می کنند و می توانند برای خیلی چیزهای دیگربا هم دعوا کنند . برای والدین بسیار محتمل است  که این کودکان را درک نکنند و یا اهمیت این اختلافات را نادیده بگیرند، در نتیجه کودکانی را تربیت می کنند که احساسات خفته و حل نشده بسیاری در درون خود دارند . با این وجود، دیدن یک مشاور خانواده باید به شما کمک کند تا فرزندانتان را خیلی بهتر درک کنید و بدانید که چگونه احساساتتان را بیان کرده  و آنها را با هم ترکیب کنید. علاوه بر این، آوردن خواهران و برادران در طول جلسه هم می توانند به آن ها کمک کند که همدیگر را بهتر درک کرده و بتوانند اختلافات میان خود را حل کنند . این یکی از مهمترین مزایای مشاوره خانواده است.

تقویت عزت نفس

همه ما نیاز به اعتماد به نفس سالم داریم تا قادر به کنار آمدن با چالش های اصلی زندگی باشیم و بتوانیم در جامعه دوام بیاوریم و با مشکلات آن مقابله کنیم . اکثر افرادی که بدون اعتماد به نفس بزرگ می شوند  یا حتی در حال حاضر با آن زندگی می کنند  ، احتمالا به مشکلات شخصیتی و عارضه های روحی روانی مبتلا خواهند شد . اگر والدین انگیزه و عزت نفس نداشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که فرزندانشان نیز به طور مشابه از این مشکل رنج ببرند . درمانگر خانواده باید بتواند این عزت نفس  را هم به والدین و هم به  فرزندان بازگرداند و آن ها را قادر سازد تا یکدیگر را شناخته  و درک کنند، به این ترتیب می توانند  احساس بهتری نسبت به خود و ارزششان در جامعه داشته باشند  . از این طریق  خانواده  زندگی مثبت بیشتری را تجربه می کند و از این رو شانس موفقیت در زندگی را افزایش می دهد.

خانواده تان را شادتر خواهد کرد

با توجه به وجود دستگاه های هوشمند و سیستم های سرگرم کننده ، اکثر مردم در هنگام بروز مشکل یا فشار  به دستگاه ها، تلویزیون ها و گوشی های هوشمند خود مشغول می شوند . این مسئله بیشتر شبیه به فرار کردن یا قایم شدن از مشکلات است که تنها باعث می شود دیگر اعضای خانواده هم نگران  و شاید حتی تحت فشار قرار بگیرند . با این وجود، درک چگونگی مقابله با مشکلات خاص و مواجه شدن با آن ها بدون این که دیگر اعضای خانواده را در نظر نگیرید ، اموجب می شود که از وضعیت های وخیم در زندگی جلوگیری کرده و در نتیجه خانواده شاد تری داشته باشید

مشاوره خانواده حضوری
مشاوره خانواده حضوری

هنگام مواجه شدن با مسئله طلاق کمک کننده است

طلاق یکی از بزرگ ترین کابوس ها برای بسیاری از بنیان های خانوادگی و کسانی است که درگیر آن هستند. اگر چه بعضی از افراد ممکن است دلایل قانع کننده ای برای طلاق داشته باشند (مانند خیانت)، اما برخی نیز به این علت تصمیم به طلاق می گیرند  که دیگر یکدیگر را درک نمی کنند و برای مدت طولانی ارتباط موثری با هم نداشته اند . این مسئله ممکن است به دلیل فشار های مالی، ایجاد مشکلات و در نهایت عدم تمایل به درک دیگران باشد.

با این وجود، مشاوره خانواده حضوری می تواند خانواده شما را نجات دهد. این مشاور قادر خواهد بود که دلایل احتمالی طلاق و تعارض در خانواده را شناسایی کرده و به شما کمک کند تا آن ها را حل و فصل کنید. این مسئله می تواند بنیان خانواده شما را نجات دهد و غالبا حتی آن را قوی تر سازد . با این وجود، اگر یکی از والدین طلاق بخواهد ، مشاور تمام اعضای خانواده را که درگیر این موضوع هستند  برای پذیرش شرایط  جدید آماده می کند و تا بتوانند با روشی صحیح به این موضوع عادت کنند.

سلامت روانی و جسمی

آرامش و صلح برای سلامت روانی و جسمی بسیار  مهم است. آرامش، با این حال، زمانی اتفاق می افتد که همه یکدیگر را درک کرده  و به عنوان یک تیم کار می کنند. تا زمانی که کسی وجود داشته باشد که به مشکلات شما گوش دهد و هر زمان که بتواند به شما کمک کند، همه اعضای خانواده از هماهنگی بیشتری لذت خواهند برد. با این حال خیلی از خانواده برای ایجاد این هارمونی و آرامش نیاز به مشاوره خانواده حضوری دارند. یکی از نکاتی که به خوبی در کلینیک جایروس رعایت می شود همین کار کردن بر روی تقویت آرامش در خانواده است.درمانگران جایروس نسبت به این مسئله تعهد دارند و تمام آن چه که می توانند را برای خانواده ها انجام خواهند داد.

به امید داشتن خانواده ای شاد و در نتیجه جامعه ای شادتر

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز زوج درمانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا