کی باید پیش مشاوره طلاق برویم؟

کی باید پیش مشاوره طلاق برویم؟

 

مردم معمولا به مشاور طلاق مراجعه می کنند تا تصمیم بگیرند زندگی مشترکشان را ادامه بدهند یا نه. این درحالی است که که برخی دیگر ممکن است به مشاوره بروند تا از پزشک کمک بگیرند تا زندگی مشترکشان را تمام کنند و دوباره مجرد شوند. مشاوره ی یک به یک یا زوجین می توانند به شما کمک کنند به هردو این اهداف دست پیدا کنید.

مشاوره طلاق
مشاوره طلاق

مشاوره طلاق می تواند مهارت های کنار آمدن را که می تواند به فرد در زندگی جدیدش کمک کند آموزش می دهد. این کار می تواند به فرد کمک کند تا دید سالم تری نسبت به طلاقش داشته باشد. مشاوره طلاق یا درمان طلاق می تواند باعث شود افراد احساس قدرت و برانگیختگی کنند. می تواند جایی امن برای به اشتراک گذاری احساسات و افکار باشد. این کار می تواند در زمان های دشوار در زندگی فرد به او کمک کند.

 

8 نشانه ای که باید به مشاوره طلاق مراجعه کنید

 

*1. زمانی که پس از طلاق احساس افسردگی می کنید.

افسردگی پس از طلاق بسیار طبیعی است، اما می تواند از راه های مختلفی بر زندگی شما  اثر گذارد. چنانچه دیگر به بهداشت شخصی خود اهمییت نمی دهید، به انجام کار هایی که یمبرا از انجام آنها لذت برده اید علاقه پیدا کرده اید، یا برایتان دشوار است مشئولیت هایتان را بگذیرید، مشاوره می تواند به شما کمک کند.

*2.خود را مسئول شکست در ازدواجتان می دانید.

چنانچه مسئول این اتفاق باشید یا نباشید، که هیچوقت نمی توان آن را کملا تایید کرد، اما به دست آوردن نقطه نظر در مورد اینکه چه اشتباهاتی در رابطه تان رخ داد و اینکه برای جلوگیری از آن اتفاقات در روابط آینده تان جلوگیری کنید، چیزی که مشاوره طلاق می تواند در حل آن به شما کمک کند.

*3. احساس می کنید در مسئولیت های زندگی جدیدتان غرق شده اید.

طلاق تغییر عظیمی در زندگی است و موجب تعجب فرد از مسئولیت های جدیدش در زندگی مستقل می شود.

*4.در مودر آینده تان نامطمئن هستید.

برخی از افرادی که تازه طلاق گرفته اند احساس می کنند در تغییراتی که در حال وقوع در زندگی جدیدشان است گم شده اند. داشتن کسی برای اینکه در ایم مورد با او حرف بزنید قطعا می تواند کمک کند.

*5. در مورد عشق احساس ناامیدی یا بی لیاقتی می کنید.

این اتفاق در بسیاری از موارد پس از شکست رابطه می افتد. حل کردن آن احساسات بی لیاقتی برای عشق باعث مسئولیت پذیر تر شدن فرد در ابطه هایش در آینده می شود.

*6. از همسر سابقتان خشمگین هستید.

ممکن است همه ی دلایل برای عصبانی بودن از او را داشته باشید، اما توانایی حل کردن آن در خود، به خصوص اگر پای کودکان در میان است حتما ضروری خواهد بود.

*7. دچار مشکل اعتماد کردن به جنس مخالف شدید.

بازهم این اتفاق کاملا طبیعی است، اما این مسئله را می توانید با تجربه ی خوشبختی و شادی در آینده حل کنید.

*8. در مورد حقوق حظانت یا دیدار کودکان نگرانید.

نگرانی شما  در این مورد تنها باعث هدر رفتن انرژی شده و گرفتن تصمیمات سخت را دشوار می کند. حل کردن آن مسائل می تواند به شما کمک کند.

 

انواع درمان یا مشاوره برای طلاق

 

مشاوره طلاق
مشاوره طلاق
  • درمان انفرادی. طلاق می تواند سلامت روانی روانی فرد را تهدید کند. این اتفاق می تواند شامل افسردگی ، استرس یا عارضه های دیگر شود. برخی طلاق را به عنوان یک شکست فردی یا شخصی می بینند. مشاوره می تواند به افراد در کارکردن روی آن احساسات کمک کند و باعث شود راجع به طلاق منطقی فکر کنند.

 

  • مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا دید جدیدی به دست بیاورند. افرادی که طلاق گرفته امد در طول مشاوره طلاق ی توانند در مورد نیازهایشان و عدم تمایلاتشان در بودن در یک رابطه کسب آموزش کنند. می توانند به دانش عمیقتری از خود دست پیدا کنند.

 

  • زوج درمانی. مشاوره همچینین می تواند برای زوج هایی که مراحل طلاق را پشت سر می گذارند نیز در دسترسی باشد. این نوع از درمان یا مشاوره می تواند موجب یک طلاق سازنده و سالم برای هردو طرف شود و عوارض آن را پیش از وقوع معالجه کند. یک مشاور طلاق می تواند به عنوان یک جور واسطه عمل کند.

 

  • او می تواند راهنمایی ارائه کند تا طلاق در مسیری که کمترین آسیب ها را برای طرفین به همراه دارد اتفاق بیفتد. مشاوران همچنین می توانند به شناسایی مشکلات بیماران کمک کنند. این اتفاقات ممکن است شامل توافقات زندگی، تعهدات مالی و وظیفه ی طرفین به عنوان والدین شود.

 

  • مشاوره خانواده. درمان یا مشاوره طلاق می تواند برای کودکانی که والدینشان دارند از هم طلاق می گیرند بسیار مهم باشد. والدین ممکن است در طول طلاق بیشتر در گیر احساسات خود باشند. آنها ممکن است نسبت سطوح احساسی فرزند یا فرزندانشان کم توجهی کنند. طلاق می تواند موجی شود که کودک احساس گیجی، گناه، فقدان، درد یا ترد شدگی کند. کودکان ممکن است مطمئن نباشند کدام یک از والدین را انتخاب ککند یا به کدام وفادار بمانند. آنها ممکن است نگران این باشند که خودشان باعث جدایی شده باشند.

 

  • زمانی که والدین باهم خشن هستند، کودکان ممکن است بیشتر احساس ترس کنند. کودکی که می شنود والدینش در مورد حظانت صحبت می کنند ممکن است احساس کند کسی او را نمی خواهد. آنها ممکن است احساس کنند باید به خاطر جدایی سرزنش شوند. مشاوره ی خانواده به اعضای خانواده اجازه می دهد احساساتشان را رد مورد طلاق به اشتراک بگذارند و خود را باغییرات وفق دهند.

استراتژی های کنار آمدن با طلاق

مشاوره طلاق
مشاوره طلاق

روند طلاق می تواند بسیار شلوغ و استرس زا باشد. ممکن است پیدا کردن راه های جدید کنترل استرس ضروری باشد. در زیر به برخی راه های کنار آمدن با طلاق اشاره می کنیم:

  • تمرینات تنفسی یا مدیتیشن.

کار کردن روی تنفس یا انجام مدیتیشن می تواند به آرامش ذهنی و درونی فرد کمک کند.  آرامش ذهنی حاصله به معنی آگاهی کامل و تمرکز بر روی احساسات فیزیکی در اطاف شما ست. این راه می تواند برای آرام کردن استرس مفید باشد.

  • صحبت کردن با دوستان قابل اعتماد.

زمانی که به دنیال کسی هستید تا با او صحبت کنید، یک فرد بالغ را انتخاب نمایید. میزان استرس همراه مسئله ی طلاق می تواند فرای تحمل یک کودک نابالغ باشد.

  • امتحان کردن نقطه نظر های جدید.

به صورت هایی که در آن طلاق به نظر کوچکتر و قابل مدیریت تر می رسند فکر کنید.

  • رسیدن به خود.

یک حمام کف بگیرید، بدوید یا فیلم مورد علاقه تان را تماشا کنید. رسیدن به خود می تواند ذهن و بدنتان را بازتازه کند. همچنین می تواند تواناییتان برای مدیریت استرس در شرایط دشواری را افزایش دهد.

 

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

مراکز درمانی

بیشتر بدانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا