مراکز زوج درمانی: نمونه موفق مدیریت اختلافات زن و شوهر در کلینیک آلومینا؛ از طلاق خبری نیست!

مراکز زوج درمانی: نمونه موفق مدیریت زوجین در کلینیک آلومینا

بهترین مراکز زوج درمانی

سلام دوستان خوبم. به سایت تخصصی زوج درمانی خوش آمدید. این سایت زیر نظر بهترین کادر پزشکان و درمانگران جایروس کلینیک (سایت فوق تخصصی مرجع: مغز و اعصاب و روان) اداره می شود. اولویت این سایت اطلاع رسانی درست به زوجین برای انتخاب بهترین مراکز زوج درمانی و آشنایی با شیوه ها و تکنیک های زوج درمانی ست. دیروز متنی نوشتم که به نظرم به درد بخور میاد: نُه تا از بهترین تکنیک های زوج درمانی؛ برای خواندن مطلب اینجا کلیک کنید.

مخاطب ما شما زن و شوهرها، نامزدها یا زوجین عزیز هستین. با خودم فکر کردم گفتم بهتره به جای توضیح اینهمه کلمه و اصطلاحات قلمبه سلمبه روانشناسی، به زبان ساده تری حرف بزنم اما همان مفهوم ها را برسانم.

موضوع امروز: نمونه موفق زوج درمانی در کلینیک آلومینا (تمرین های نمونه از زبان درمانگران آلومینا)

مراکز زوج درمانی: نمونه موفق زوج درمانی در کلینیک آلومینا

خانم نگین (۳۹ ساله) برای اولین جلسه مشاوره زوج درمانی اش تنهایی آمد. درمانگر آلومینا کمک کرد تا فرهاد همسر ۴۳ ساله نگین نیز برای مراجعه به کلینیک راضی شود. کار فرهاد بسیار سنگین بود و مجبور بود هرازگاهی برای اجرای پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی به کشورهای مختلف سفر کند. گاهی یکی دوماهی ماموریتش طول می کشید.

نگین چند سال پیش بچه اولش را در دو سالگی از دست داده و سابقه افسردگی و تروما داشت. هر دو در تهران و به دور از خانواده های خود زندگی می کردند. والدین نگین در قید حیات نبودند و تنهایی کلافه اش کرده بود. خیلی هم دل خوشی از رفتن به شهرستان نداشت.

مشکل این زن و شوهر خستگی بیش از حد از زندگی زناشویی، سرکوب تمایل جنسی به علت دور بودن از هم و تمایل به طلاق بود. دوری همسر برای نگین خیلی سخت بود و شوهرش به کارش خیلی خیلی بیشتر اهمیت می داد. می گفت باید از نظر موقعیت مالی و شغلی به بالاترین سطح ممکن برسم.

تکنیک های زوج درمانی آلومینا: جلسات اول و تخصص درمانگر

کلینیک آلومینا عقیده دارد که برای درمان هر چه سریع تر و ماندگارتر زوجین، بهتر است همزمان از چند روش ترکیبی کمک گرفت. تشویق زوجین به بیرون ریختن احساسات و افکارشان یک کار تخصصی ست و مسئله حفظ حریم خصوصی اشخاص اهمیت فراوان دارد. در هر جلسه درمانی، روال کار تخصصی و حرفه ایست. ممکن است بیست جلسه یا کم و بیش طول بکشد تا زوجی تغییر را در عمق وجودشان باور و به آن عمل کنند.

برای شروع درمان این زوج، به دلایل مشغله کاری فرهاد، چند روز پیاپی به صورت فشرده در نظر گرفته شد. مابقی جلسات در فرصت های مناسب تری ادامه یافت.

درمانگر متوجه خلاء عاطفی بین این دو نفر شد. آنها خاطرات نامزدی خوبی داشتند و تا زمان مرگ کودکشان دلبسته هم بودند. اما هم اکنون سرد سرد شده بودند. چند روز اول خیلی نظر مثبتی درباره نتیجه نهایی جلسات درمانی نداشتند. اما…

تکنیک های زوج درمانی آلومینا: داستان و روایت

از این دو خواسته شد چند روزی از بیرون به زندگی خود نگاه کنند. آن ها باید دفترچه ای تهیه و داستان گذشته و حال خود را جداگانه به صورت یک روایت می نوشتند. سپس، باید نکات مثبت و منفی داستان زندگی شان را جدا می کردند. درمانگر به هر دو کمک کرد تا تبدیل به یک عنصر پویا در داستان تکراری خود شوند. آن ها پویا شدند. به عبارتی، تلاش کردند داستان تازه ای با دیدگاه های تازه بسازند.

درمانگر باید کاری می کرد که زوجین حس درونشان را بیرون بریزند و آنچه تابحال از هم نمی دانستند بدانند. اکنون از آن ها خواسته شد داستان هم را بخوانند و از دید تازه ای (از بیرون) به داستان ها نگاه کنند. این طوری، درک و بینش آن ها از شرایط درونی هم بالاتر می رفت.برای مثال، نگین نوشته بود که هنوز هم فرهاد را دوست دارد چون گاهی به یاد خاطرات خوش گذشته و رابطه عاطفی محمکشان می افتد؛ اما مرگ فرزندش و دوری فرهاد مانع از بیان این دوست داشتن میشده.

فرهاد کوتاه و خلاصه نوشته بود که در گذشته در فقر زندگی می کرده و به خاطر شغل پدرش زیاد تمسخر میشده. دوست داشت تا می تواند پیشرفت کند و روی همه را در ولایت روستایی خود کم کند. به علاوه، از قیافه محزون همسرش با هر بار بازگشت از سرکار خسته شده و حوصله غرولندهایش را نداشته. ترجیح می داده دور باشد تا افسردگی همسرش را نبیند و مرگ فرزندشان یادآوری نشود. هر دو به سردتر شدن روابط جنسی شان نسبت به اوایل اشاره کرده بودند.

تکنیک های زوج درمانی: تمرکز بر عواطف

تکنیک های زوج درمانی آلومینا

درمانگر آلومینا کمک کرد تا تعامل و ارتباط ها از نوع منفی بین فرهاد و نگین کاهش پیدا کند. مغز، ذهن و روان این دو با نوشتن همان داستان شروع به پویاشدن کرده بود. آن ها از عمق افکار و احساسات هم بهتر سردر آوردند. در مرحله بعد، از عاطفه درمانی استفاده شد. در عاطفه درمانی، تاکید بر بازسازی عواطف مثبت برای بهبود زیرساخت های تعامل است نه روابط منطقی. فرهاد از عواطف دور شده بود. به مانند رقصی هیجان انگیز با موسیقی متنوع، عاطفه ها در انسان شروع به پویایی می کنند.

تغییر ادراک وی شروع شد: اینکه باید متوجه می شد که مرد است و قدرت زیادی در پشتیبانی از همسرش دارد. این حس مردانه در او تقویت شد. همچنین، احساس زیبای دیدن همسر پس از چندین روز دوری در نگین بیدار شد. نگین تمرین می کرد چگونه شادی را در زمان حال جستجو کند و دایم به گذشته تلخش سرک نکشد.

تکنیک های زوج درمانی: سایکودینامیک و ناخودآگاه

درمانگر آلومینا کمک کرد تا ناخودآگاه این زوج از عمق به سطح حرکت کند. ادراک و بینش جدیدی به هر دو داده شد. ناخودآگاه آنها در خاطرات تلخ گذشته اسیر شده بود و هم اکنون وقت آزادسازی اش بود. درمانگر کاری کرد که فرهاد به فرزندآوری تشویق شد تا بار دیگر حس پدربودن را تجربه کند. نگین امید خود را بازیافت چون حس مادری در او دوباره تقویت شد. آن ها آموختند که نباید در دام تجربیات منفی گذشته گرفتار شوند. شادی را در زمان حال جستند.

تکنیک های زوج درمانی: صمیمیت، پشتیبانی عاطفی و سکس تراپی

تکنیک های زوج درمانی آلومینا

تمرینات زوج درمانی  آلومینا در نهایت موجب تقویت صمیمیت بین فرهاد و نگین و زنده شدن رابطه عاطفی آن ها شد. در حین جلسات، از یک سکس تراپیست نیز کمک گرفته شد. این زوج هم اکنون کودکی زیبا و سالم دارند که پدر و مادرش را بیشتر از گذشته در کنار هم می بیند.

زوج درمانی: فرآیند تغییر ادراک زوجین

شاید تکنیک های بالا ساده به نظر برسند، اما فقط یک درمانگر متخصص می داند چگونه جزییات آن ها را اجرا کند. تغییر ادراک و ذهنیت آدم ها به سادگی امکان پذیر نیست. درمانگر به عمق ناخودآگاه، ذهن و روان آدم ها وارد می شود، این سه را پویانمایی کرده و از حالت سکون و تکرار در می آورد. وی ریشه های نگرش ها و تعاملات منفی را بیرون می کشد و افراد را در مسیر تجارب جدید و آرامش بخش می کشاند.

تکنیک های زوج درمانی: مفهوم “منیت فردی: خود و دیگران”

شاهکارهایی از رمان و داستان در دنیا وجود دارد که نویسنده مرد یا زنی به اکتشاف دنیای درون جنس مخالف پرداخته. زن و مرد می توانند به کمک تکنیک های زوج درمانی خود را جای طرف مقابل تصور و درک کنند. اگر انسان تفاوت دیگران را با خود درک نکند، بر خودیت خود پافشاری بیشتری خواهد داشت. کافیست به مانند یک دوربین ۳۶۰ درجه، از زوایای دید جدیتری به هم بنگریم. و تفاوتهایمان را همراه با حس احترام و الفت بپذیریم.

برای مطلب تکنیک های زوج درمانی، اینجا کلیک کنید.

بهترین مراکز زوج درمانی

مرکز زوج درمانی آلومینا (جایروس) از بهترین کادر زوج-درمانگر با تجربه های ارزشمند برخوردار است. علم نوین زوج درمانی از وصل شاخه های روانشناسی و وروفیزیولوپی برای مدیریت تضادهای زوجین بهره می گیرد. در درمان اختلالات خواب، افسردگی، استرس و اضطراب زوجین از بهترین فن آوری های مغز و اعصاب و روان کمک می گیرد: برای مثال، نوروفیدبک، بیوفیدبک، واقعیت مجازی، دستگاه های بررسی ضربان قلب، نوار مغزی، تست خواب سومنوگرافی و غیره.

با ما تماس بگیرید.

مریم اکبری زاده

حل اختلافات زن و شوهر در کلینیک آلومینا

با کلینیک آلومینا، نسیم دل انگیز زندگی مشترک پر از احترام و الفت را حس کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا